înapoi la: Dacia
Uzina Dacia se clatină? Ceva e putred în dealul de la Mioveni...!


Adică, ajungi la o cifră de afacere de peste 5 miliarde de euro, contribui cu peste 4 procente la P.I.B –ul României, asiguri peste 150 mii de locuri de muncă direct și în industria orizontală din țară, plătești slariații la un nivel care atinge sau depășește cota de salarii din Turcia, Cehia, Polonia sau Rusia și Maroc...și totuși ai probleme în a evita un conflict de muncă, prin negocieri eșuate cu liderii de sindicat?!!!... Ceva e putred în dealul de la Mioveni...!

Uzina Dacia de la Mioveni a atins anul trecut un nou record de fabricație și de vânzări deopotrivă! Noul director general, Christophe Dridi, fost director de producție la uzina din Tanger și cu o experiență managerială în domeniul calității japoneze la Nissan, și-a impus un pariu cu Dacia din România! El a declarat că la Mioveni, nivelul de competitivitate va plasa Uzina pe primul loc în lumea Renault! Christophe Dridi a anunțat că uzina își va crește capacitatea de fabricație cu peste 15 procente! Construcții noi, investiții majore și multe locuri de muncă în plus! S-a trecut imediat la fapte! Uzina angajează salariați, spațiile de producție se extind, industria orizontală se pregătește de o dezvoltare proporțională, etc...

La negocierile salariale din această primăvară, administrația a oferit o nouă creștere semnificativă de câștiguri pentru muncitori și pentru toate celelalte categorii de angajați! Și totuși, liderii de sindicat nu sunt mulțumiți! Ei vor mai mult! Ei susțin că uzina a avut un câștig mai mare anul trecut și că poate oferi mai mult salariaților! Nu sunt luate în seamă noile investiții! Ce să-i faci ?!... Cultura românului e bine știută: cheltuim tot de pe avans la lichidare...Cam asta e mentalitatea românească, în mare... Numai că, patronatul nu este românesc și aici lucrurile se poticnesc...

Francezii de la Renault nu fac mașini de ieri, de azi... S-au făcut deja 150 de ani de la înființarea Renault și în toată vremea asta, patronatul a exersat, a experimentat, a construit mereu și a devenit unul dintre liderii mondiali ai industriei de automobile! Francezii nu-și pun niciodată ouăle într-un singur coș! Dacia se fabrică și în Maroc și în Rusia... și în alte vreo 11 țări...

Și după ce am trecut în revistă cele de mai sus, vă închipuiți cât de penibilă poate fi reacția forțată și complet artificială a unui grup minor de muncitori care au reclamat ca necorespunzătoare mâncarea oferită de administrația Dacia..?! Este complet ridicol să refuzi hrana subvenționată complet de către administrație și să afirmi că nu-ți place ciorba de pui și fasolea cu cârnat... Desigur, acțiunea respectivă a făcut parte dintr-o strategie a sindicatului în negocierea cu administrația... În fine, mă opresc deocamdată, nedumerit...

Ori negociatorii Dacia-Renault sunt incompetenți, ori liderii de sindicat au luat-o pe arătură, i-a luat fumul puterii târâși... sau cineva ostil Daciei îi mână?! Mă întreb și zic și eu....nu dau cu parul!

 

Nicolae Badiu

Site-uri conexe: Badiu - EuroPress | Facebook | Blog
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii. X